Versenyzői beszámolók – 2021/02 Hungaroring
A KARTING365 Gokart Kupa és Csapatverseny idei második fordulóját a Hungaroring Kart Centerben rendeztük meg, ahol a biztonságos lebonyolítás érdekében a súlykategóriák alapján ismét két részre osztottuk a mezőnyt.
Vicces kedvében volt az időjárás a hétvégén, ugyanis szombaton még verőfényes napsütés, vasárnap már szemerkélő eső várta a résztvevőket. Az ilyen körülmények sokszor komoly kihívást jelentenek a versenyzők számára, de kitűnően vizsgázott az ország különböző pontjairól összegyűlt társaság.
Így látták a napot a különböző súlykategóriák dobogós helyezettjei:
60+ kategória:
1. helyezett: László Róbert
Már nagyon vártam a Hungaroringet mert itt eddig jó eredményeket sikerült szerezni. Ennek tudatában pozitívan álltam a versenyhez, ugyanakkor izgatottan is persze, mert sok riválisom eljött.
A szabadedzésekkel meg voltam elégedve. Már akkor is a srácokkal hasonlítgattuk össze az időket és hát tudtam, hogy ha ezt a versenyt be akarom húzni (mint mindenki más), akkor keményen oda kell rakni magamat. Az időmérőn sajnos elég sokáig feltartottak, így nem volt sok tiszta köröm. Sikerült elérni a 3 helyet, amivel nem voltam túlságosan elégedett, mert tudtam, hogy volt még legalább 2 tized a tarsolyban.
Izgalmas versenyre számítottam és hát hogyan is fogalmazzak…. azt nem gondoltam volna, hogy ennyire izgalmas lesz. Már az első körben a 2. helyezett (Balázs) megpróbálta elmondása szerint körbeautózni Szabit, ami hát neki nem a terv szerint sikerült és nyitva hagyta a kaput, amit én ki is tudtam használni és megszerezni a 2. helyet. Mivel csatáztunk Balázzsal, Szabi ki tudott építeni egy jelentősebb előnyt (kb 2-3 mp), de nem gondolkoztam semmin, csak nyomtam, ami a csövön kifért. Lassan rá is tudtam közelíteni és onnantól kezdődtek az izgalmak. Kb. a verseny 1/3-tól végig csatáztunk… Próbáltam sokszor alávágni a hajtűkanyarnál, de nem jártam sikerrel. Az utolsó 3 körben sikerült megelőzni és meg tudtam tartani a vezető pozíciót.
Asszem’ elmondhatom, hogy nagyon élveztem a futam minden pillanatát és hát ezért a futamgyőzelemért meg kellett küzdeni rendesen, Szabi feladta a leckét. Következő fordulón találkozunk.
2. helyezett: Molnár Szabolcs
A hétvégére esőt jósoltak, így erre készültem. Az első szabadedzésen még csepegett kicsit, viszont ahogy telt az idő, egyre jobban száradt a pálya és én lassultam. Az időmérőn már teljesen száraz volt, féltem, hogy nem lesz jó pozícióm. Szerencsére nem így történt, és megszereztem a pole-t 0.2 másodperces előnnyel. A versenyt egy kicsit alulkormányozott géppel kezdtem meg. Az első körökben el tudtam menni, viszont néhány kisebb hibának köszönhetően hamarabb beért a második helyezett, mint ahogy tervben volt. 22 körön keresztül védekeztem, zártam folyamatosan az előzési lehetőségeket. Majd egy lökésnek köszönhetően lecsúsztam az ideális ívről és visszaestem a második helyre. Később megpróbáltam újra előzni, csak még egy lökésnek köszönhetően kudarcba fulladt a próbálkozásom. A kör végén leintettek minket és nem sokkal, de sajnos a másodikként léptem át a célvonalat.
3. helyezett: Farsang Balázs
Már napokkal a verseny előtt figyeltem az időjárást, mert jósoltak esőt vasárnapra. A Hungaroringen sosem voltam esőben, ezért tartottam is tőle. Az első szabadedzéseken még vizes pályán gyakoroltunk, ami nem is nagyon állt kézre nekem, de szerencsémre nagyon gyorsan száradt a pálya, és időmérőre már teljesen száraz lett a pálya. Az aznapi legjobb időmmel 2. helyre tudtam magam kvalifikálni, aminek nagyon örültem, mivel reggel rosszabb elvárásokkal indultam neki a napnak. A versenyen kifogtam egy gépet, ami kicsit jobban csúszkált a kelleténél, de pozitívan álltam neki a futamnak. A verseny 2. körében egy olyan előzést szerettem volna, amit jobb lett volna, ha kihagyok, ezért Robi gyorsan meg is tudott előzni és tőlük elég gyorsan le is szakadtam, mivel védekeznem kellett a verseny hátralevő részében, ami elég idegölő volt. Szerencsémre a verseny végéig meg tudtam tartani a 3. helyet, és egy újabb dobogóval zárhattam a napot egy izgalmas verseny után.
75+ kategória:
1. helyezett: Hornyák Richárd
Szerencsére délben már nem esett az eső, de vizes és csúszós volt még minden. Az első edzés érdekes volt így, de nem az én világom ez, ezért örültem, hogy hamar felszáradt a pálya. Az időmérőn negyedik helyen végeztem, kicsit elmaradtam, mert szokatlan volt az új gokart, és mindenki nagyon jó időt ment, de legalább izgalmas versenynek indult. Valóban izgalmas lett, kicsit agresszív hangulatban telt az egész, előzések és támadások is voltak, amikből sikerült jól kijönnöm, így hamar a harmadik, majd a második helyre tudtam zárkózni. Ádám magabiztos fölénnyel vezette a versenyt, de a nyugodt körülményeknek köszönhetően hamar utolértem. Több körön át nagyszerűen védekezett, sehol sem hagyott lehetőséget betámadni, eltekintve egy centitől, ahova pont befért még az orrom. Gratulálok mindenkinek!
2. helyezett: Hegedüs Sándor
Ez a hétvége igen csak hozott meglepetéseket!
Kezdve az esővel! Mondjuk ebben a kategóriában éppen nem esett, de így is hozott meglepetéseket.
Mint írtam …az előző beszámolóban hogy…. bennem van az X.
Íme a sok példa egyike!
Ebben a kategóriában a 6-ik helyről indultam. Gondoltam adok egy kis előnyt a többi versenyzőnek is …így az időmérőn visszavettem a tempóbol. 🙂
Ugye nem is gondoltátok volna!?!?! 🙂
A második helyen értem célba. 2 kör és meg lett volna az első hely is…de ennyi is elég! Nem szeretném, hogy idő előtt kitegyenek a mezőnyből. 🙂
Ezennel is köszönetet mondok Janecskó Adriánnak, mert nagy érdeme van az eredményeimben!
És a többi versenyző társamnak is köszönöm, hogy jó futamot hoztunk össze! Remélem, legközelebb jobban megnehezítitek a dolgomat! 🙂
3. helyezett: Dely Ádám
Számomra hatalmas élmény volt, hogy életem második gokartversenyén én vezethettem fel a mezőnyt! A délelőtti futamokon esett az eső, így az első szabadedzésemen még vizes volt a pálya, ennek köszönhetően arra számítottam, hogy az időmérőn és a versenyen is óvatosan kell majd autóznom, nehogy megpördüljek, vagy kicsússzak a vizes aszfalton. A szélnek köszönhetően a pálya fokozatosan száradt fel, ezáltal az időmérőre szinte az egész pálya száraz volt. Az időmérőn sikerült megszereznem az első helyet.
A verseny eleje nagyon szoros volt, az első pár kört védekezéssel töltöttem. A mögöttem történő csatáknak köszönhetően viszonylag nagy előnyre tettem szert, így ezután a saját ívemen tudtam tovább autózni. Ezt az előnyt egy darabig tartottam is, de észrevettem, hogy a második helyen lévő gokart egyre közelebb ér hozzám. A verseny kétharmadánál sikerült is neki felzárkózni, úgyhogy újra átálltam a védekező ívre. Tudtam, hogy a mögöttem haladó versenyző nagyon közel van hozzám, ezt időnként lökésekkel is éreztette velem. A védekezésem kitartott a verseny utolsó előtti köréig, ahol az egyik kanyarban a támadó kigyorsítása jobb volt, mint az enyém, így a kanyar utáni egyenes végére mellém ért annyira, hogy helyet kellett neki hagynom a következő kanyarban. A kanyar végére a gokartja eleje előrébb volt, mint az enyém. Az ez utáni balos kanyarban nem volt elég helyem, így kénytelen voltam súrolni a kanyar csúcspontján lévő gumiszalagot, ez elég volt arra, hogy a támadóm végleg megelőzzön és még a mögöttünk haladó gokart is elmenjen mellettem. Az utolsó körben még próbáltam visszatámadni, hogy megszerezzem a második helyet, de a támadási kísérleteim sikertelenek voltak.
A verseny során sok tapasztalattal lettem gazdagabb, melyeket hasznosítani fogok a jövőbeli versenyeim során.
A versenyre való felkészítést nagyon szépen köszönöm Pataki Gábornak!
80+ kategória:
1. helyezett: Konecsni Gergő
Reggel mikor megérkeztem a helyszínre, reménykedtem, hogy az előrejelzések ellenére nem fog esni az eső. Sajnos ez nem jött be. Már a második szabadedzésemen vizes körülmények között kellett menni. Időmérőn jó volt a tempó, így megszereztem a pole-t. Sajnos a versenyre egy gyengébb gép jutott, így folyamatos védekezésre kényszerültem egész futam alatt. Ezt sikeresen abszolváltam, és újabb rajt-cél győzelmet tudhattam magamévá a Hungaroringen. Ezúton is gratulálok minden dobogós helyezettnek.
2. helyezett: Falusi Máté
Nagy reményekkel vártam a Hungaroringi versenyt a múlt verseny eredményes szereplése miatt, emiatt is voltam picit csalódott, amikor elkezdett cseperegni az eső. Örültem, mert a pálya jobban tapadt, mint számítottam rá, így a szabadedzéseken is rendre az élmezőnyben szerepeltem. Az időmérőnek így magabiztosan vágtam neki, és szerencsére sikerült is tiszta köröket futni, ami elég volt a 2. rajtpozíció megszerzésére.
A versenyem is ígéretesnek indult, Gergővel elhúztunk a mezőny elől az esőben, és szinte az egész versenyen nyomás alatt tartottam, azonban hiába voltam nála gyorsabb, az omega kanyarban szinte mindig tudott annyi előnyt szerezni, hogy sose tudjak igazán jó pozícióba kerülni.
A versenyre a befutó tette fel a pontot, amikor is egy lekörözés miatt az utolsó kanyarban támadási pozícióba kerültem és egymástól mindössze 2 tizedmásodpercre intettek le minket. Azt hiszem, soha nem szeretnék rosszabb futamot magamnak. 🙂
3. helyezett: Hegedüs Sándor
Mint írtam a 75+ kategória beszámolónál….izgalmas napunk volt.
Eső, szél, kettő és fél perc napsütés..minden is. 🙂
Bevallom, hogy sosem mentem esőben gokarttal. Ennek ellenére jól szerepeltem! Szerintem mindenki nagyon várta, hogy milyen lesz (láttam a szemekben). Csak annyit tudok mondani, hogy KIRÁLY futam volt. Azt hiszem a negyedik helyről indultam és 1 helyet tudtam javítani…de ha tévedek, akkor nézzétek el, mert elmosta az eső az agyamat is. Az itt tapasztaltak után minden verseny előtt esőhöz fogok fohászkodni. 🙂
Gratulálok a többi versenyzőnek, aki velem együtt ázott és fázott.
És természetesen itt sem hagyom ki Janecskó Adrián nevét! Te vagy a király!
Több beszámolót nem írhatok, mert 95+-ban az élről estem ki lökés miatt!
Pedig az a beszámoló lett volna ám döfi!!!
Na majd legközelebb!!!
90+ kategória:
1. helyezett: Konecsni Gergő
Az időjárási körülmények nem változtak meg. Az időmérő során elég nagy forgalomba kerültem, de szerencsére itt is sikerült megszerezni a pole-t. A versenyre egy kevésbé gyors, de stabil gép jutott. A rajt utáni 3-4 körben még jópárszor hátra kellett nézzek, de miután komoly csata zajlott a 2. hely megszerzéséért, sikerült meglépnem. Az utolsó körömet már nagyon megnyugtató előnnyel kezdtem meg, végül magabiztosan sikerült ezt is megnyernem. Még egy rajt-cél győzelem.
Ezúton is gratulálok minden dobogós helyezettnek.
2. helyezett: Suller Gábor
Nagy izgalommal vártam a versenyt, mivel úgy gondolom, hogy ez a pálya fekszik a vezetési stílusomnak.
A reggeli mérlegelésnél 105 kg-ot nyomtam, viszont elindultam a 90+ kategóriában is egy kis tapasztalatszerzés céljából.
A szabadedzések jól sikerültek, már a másodikban sikerült 33-as időt futnom, majd egyszer csak megjött az égi áldás.
Nem sokat volt szerencsém esős körülmények között menni, de az idők alapján sikerült ráéreznem.
Ez meg is látszódott, hiszen 90+-ban 3. helyről, 95+-ban Pole-ból sikerült rajtolnom.
A 90+ verseny nagyon jól sikerült a számomra, szépen eljöttünk a rajtnál és jó tempót tudtam menni. Sikerült az előttem lévőn maradni és jól megfigyelni, hogy a pálya melyik szakaszán vagyok gyorsabb.
Ezt kihasználva egy váratlan pillanatban 4 körrel a vége előtt megelőztem és a 2. helyet sikerült megszereznem.
Nagyon örültem neki, hiszen ez az első dobogós helyezésem.
Sajnos a 95+ versenyen hibáztam az első sikánban, így egy 4. hellyel sikerült gazdagabbnak lenni.
Gratulálok a többi versenyzőnek, De Gergő……ez azért pofátlanság……3-ból 3 győzelem.
Köszönöm Pataki Gábornak a rengeteg hasznos tanácsot és a KARTING365 csapatának a szervezést és áldozatos munkát.
3. helyezett: Pirkhoffer Csaba
Reggel az első szabadedzésen jó időt mentem. A második szabadedzésre jött az eső, a pálya állapota percről percre rosszabb lett, ezzel együtt a köridők is. Az időmérőn sikerült 2. helyet szerezni, innen vágtam neki a versenynek. Szédületes hajsza vette kezdetét az esős futamon. A tizenötödik körben egyszer csak beesett versenytársam a 11-es kanyarban és átvette a pozíciót, szép volt. Később még a 4-es kanyarban megpróbáltam vissza előzni, de az eső miatt aztán a biztos dobogóra játszottam és behoztam harmadiknak a gépet. A szervezés nagyszerű volt, jól éreztem magam, klassz, hogy részese lehetek. Nagy reményekkel megyek a következő versenyre.
95+ kategória:
1. helyezett: Konecsni Gergő
Az időmérő nem sikerült a legjobban, így a 3. „rajtkockából” vártam a nemzeti zászlót. A rajtoltatást követő első jobbos kanyarban a sort vezető pilóta nekicsúszott a falnak, és szerencsétlenségemre beragadtam mögé, így visszacsúsztam az 5-6. helyre. A futam felénél nagyjából sikerült felzárkóznom a 2. helyezettre, de jó gépben ült és az egyenesekben folyton lemaradtam. Éreztem, hogy lassan vége a futamnak, így elkönyveltem, hogy ez most csak ennyire lesz elég, de az utolsó előtti körben jött a váratlan fordulat. A második helyen autózó kicsit elfékezte magát a még vizes pályán, és így belecsúszott az elsőbe. Ezáltal az ölembe hullott a győzelem lehetősége. Egy körrel később sikerült, amit már temettem, megnyertem ezt a kategóriát is. Izgalmas verseny volt, de szerencsém volt. Sanyi megérdemelte volna ezt a sikert.
Ezúton is gratulálok minden dobogós helyezettnek.
2. helyezett: Juhász Norbert
Reggel éreztem hogy esni fog és nem lesz egyszerű futam. A szabadedzés még száraz volt, aztán megjött az eső időmérőre, végül sikerült egy 5. rajthelyet szereznem, jónak éreztem a körömet, ennyi volt benne. A futamon nehezen fordult a gépem, valahogy sikerült tartani a tempót az élmezőnnyel, de támadni nem igazán tudtam. Aztán az utolsó előtti körben jött egy nagy lehetőség, összementek előttem, én pedig külső íven kikerültem 3 gokartot és a 2. helyen intették le. Néha kell egy kis szerencse is, most megvolt. Várom a mini bajnokság 3. futamát ahol eldől ki lesz a bajnok.
3. helyezett: Podámer Bence
A versenyt megelőzően még nem volt alkalmam esős időben menni, ami meg is látszott az időmérős eredményemen is. 9. helyen sikerült kvalifikálnom, ami elég mélyen érintett, mivel úgy indultam a versenyre, hogy mást nem fogadhatok el magamtól, csak a dobogó egyik fokát.
A versenyhez úgy álltam hozzá, hogy ebben az esős időben szinte bármi megtörténhet. Egy cél lebegett előttem, egy pár helyet hozni és magamhoz hűen a lehető legtöbbet kihozni ebből a versenyből. Mivel esőben tényleg bármi megtörténhet, stratégiaként egyetlen dolog volt a szemem előtt, mégpedig, hogy figyeljek a féktávokra, igyekezzek nem elfékezni magam és próbáljak meg büntetést nem szerezni. Ezt sikerült is tartanom az egész versenyen. Az igazat megvallva nagy bravúrokat nem kellett bemutatnom, szerencsére tudtam magam tartani a konstans hiba nélküli vezetéshez, a többiek pedig csak szépen lassan estek ki előlem.
Így végül a 9. helyről sikerült elkapnom a dobogó 3. fokát. Nagyon örülök, hogy vegül az eső megfelelő terepnek bizonyult számomra és örülök, hogy ilyen veszett ügyből is sikerült ilyen jó eredményt elérnem. Nagy köszönet a KARTING365 csapatának a sok munkáért, amit beleölnek abba, hogy mi szervezett körülmények között mérkőzhessünk meg egymással, és hogy ennyi időt és energiát szánnak a gokartversenyzés népszerűsítésére!
Csapatverseny:
1. helyezett: Force Racing Team
Izgatottan vártunk a csapatverseny következő fordulóját, hogy revansot vegyünk az Asiai fiaskóért. A szabadedzés során jó volt a tempó. Az időmérőn hatalmas meglepetésünkre majdnem 1 ms-t kaptunk a HPRT-től, és csak a 3. helyről kezdhettük meg a maratont. Az első etapban mire feljöttünk a második helyre, addigra tetemes hátrányunk volt. Ezt szép lassan (nagyon) tudtuk letornászni 10 másodpercre. Nagyjából ennél közelebb nem is tudtunk kerülni hozzájuk. De jött a második etapom, és kaptam a hírt, hogy 1 kör büntetést kaptak a késői kiállás miatt. Így mi kerültünk nagyjából 20 plusz egy kicsi ms előnybe. A hír hallatán még jobban odatettük magunkat, vérszemet kaptunk, megéreztük a győzelem ízét.
De akkor jött a dráma nálunk is. A kiállás során a forgó gép leállt, nem indult. Már készítették be a csere gépet, ami nem véletlen volt kihagyva, hisz azt ítélték meg a leggyengébbnek. Hirtelen úgy tűnt, minden szertefoszlik, ekkor mondhatni csodával határos módon sikerült elindítani, amibe eredetileg át kellett üljünk. Boti bepattant, és hajtott is ki a boxból 13-14 másodpercet vesztettünk el ezen a kiálláson. De rögtön jelezve lett felénk, hogy kompenzálva lesz, vagy az utolsó kiállásnál, vagy a futam végén. Így jeleztem neki, minden oké, van egy kis előnyünk még, de Szabi űrtempóval érkezett meg, át is vette a vezetést.
Az utolsó cserénél Olivér, és én csatáztunk. Tudtuk, hogy csak akkor nyerhetünk, ha nem engedem meglógni, a tempó megvolt. Párszor be is mentem mellé, de nem kockáztattam, mert nekünk elegendő volt az is, ha közvetlen mögötte haladok. Így is lett, szépen bevonatoztunk a leintésig. Végre sikerült!! Oly régóta kergettük ezt a sikert már.
Gratulálunk a többi dobogósnak.
2. helyezett: High Performance Racing Team by N90R
Sajnos a második versenyünkre Norbi a vírushelyzet miatt nem tudott eljönni, így Olivér és én tettünk meg mindent a győzelemért. A délelőtti versenyen nekem már sikerült betanulnom a pályát, így a 30 perces edzés nagy részét átengedtem Olivérnek és igen hamar már Top időket ment. Az egykörös időmérőt Olivér vállalta és igen nagy különbséggel sikerült megszerezni az első helyet.
A rajt simán ment, kanyarról kanyarra sikerült növelnem a távolságunkat és az első cserénél nagyjából félpályás előnyünk volt a 2. helyezettel szemben.
A körök és futam igen jól sikerültek, azonban sajnos a futam felénél a kötelező kiállás 10 perces határból kicsúsztunk 10 másodperccel, emiatt 1 körös büntetést kaptunk.
Ázsiához hasonlóan, ahol szintén 1 körös hátrányt kellett ledolgoznunk, sajnos ez most nem sikerült.
Gratulálok a Force Racing Team-nek, akik ezen a versenyen is jól és precízen dolgoztak és az utolsó etapban nem engedtek meglógni minket, ezzel megnyerve a futamot. Reméljük a következő futamon Norbi már ismét velünk lesz és nem kell többé 1 körös hátrányból indulnunk. 🙂
3. helyezett: Turner’s Racing Team
Először is szeretnénk mindenkinek gratulálni az elért eredményhez. A verseny számunkra nagyon jól alakult, ugyanis ezzel a 3. hellyel már a második versenyünkre sikerült elérnünk a szezonra kitűzött vágyunk, azaz, hogy dobogóra állhassunk. Számunkra minden verseny nagy kihívás, mivel minden pálya ismeretlen Számunkra, így “szűzkézzel” és videó elemzés alapján érkezünk az idei évben minden egyes versenyre, de biztató jelek, hogy az utolsó cseréknél már meg tudjuk közelíteni azon csaptok teljesítményét, akik több bajnokságban is indulnak, illetve nagyobb rutinnal rendelkeznek az adott pályákon.
A verseny nagyon jól indult, sikerült időmérőn megcsípnünk a második helyet, ami már komoly optimizmusra adott okot, hogy meglesz a hőn áhított dobogó. A verseny első köreiben, sikerült tartani a második helyet, aztán sajnos kijött a pályaismeretbeli tapasztalat hiánya. Innentől kezdve egy cél lebegett a szemünk előtt, mégpedig a harmadik hely megtartása, amely zökkenőmentesen sikerült, az első két csapathoz képest 1 kör hátrányban, illetve a 4. helyezett Raki Racing Team előtt 2 kör előnyben. Összegezve nagyon elégedettek voltunk az elért eredménnyel, és első dobogós helyezésünkkel a szezonban. A lényeg: HARMADIK HELY!
0 hozzászólás